ΤΡΙΑ ΤΑΦΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ
Θεσσαλονίκη, 1999 - 2002
Η έννοια του συμβολισμού και η ιδιαίτερη φύση της μελέτης οδηγούν σε μια απλή αλλά αντιληπτικά ισχυρή αρχιτεκτονική χειρονομία. Η τελετουργία της ταφής υπονοεί σαν ορόσημο τον διαχωρισμό των δύο επίπεδων ύπαρξης, το πριν και το μετά.
Αυτά μορφοποιούνται σε δύο κάθετα τεμνόμενες επιφάνειες, μία μαρμάρινη και μια κρυστάλλινη. Το πριν, περασμένο, στατικό, προφανές, υλοποιεί τις γεωμετρίες ενός στιβαρού, ενιαίου μαρμάρινου πρισματικού όγκου. Το μετά, ασαφές, φευγαλέο, μεταφυσικό, διαθλάται μέσα από τη χρωματισμένη διαφάνεια ενός κρυστάλλινου διαφράγματος. Οι χαράξεις του περασμένου μεταφέρονται στο επόμενο, από το τριμμένο μάρμαρο στο κρύσταλλο, από το σταθερό στο ρευστό. Τα όρια, η αρχή και το τέλος, η έννοια μιας αέναης μετάβασης, περιγράφονται από την αιώνια, σθεναρή, αλλά παρόλα αυτά διακριτική υλική παρουσία του μαρμάρου και του κρυστάλλου.
Πρόκειται για μια σεμνή χειρονομία, που όμως στέκεται στοχαστική απέναντι στις αντιθετικές αλλά και συμπληρωματικές έννοιες του προσωρινού και του παντοτινού, του εφήμερου και του αιώνιου.
TΡΙΑ ΤΑΦΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ
Θέση: Δημοτικό κοιμητήριο Αναστάσεως του Κυρίου, Θέρμη, Θεσσαλονίκη / Αρχιτεκτονική μελέτη: Katerina Tsigarida Architects / Αρχιτέκτονες: Κ. Τσιγαρίδα , Τ. Τάντσης, Α. Τέλλιος, Δ. Ζαβράκα / Σχεδιασμός: 1999-2002 / Κατασκευή: 2000-2002 / Συνολικό εμβαδόν: 9 τμ / Φωτογραφίες: Γ. Γερόλυμπος
|